::bercinta sampai syurga::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Ops...minus 1 year =)

::our little sweetheart::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, November 2, 2010

::5 Kesan minum Air Bikarbonat::

Sebelum ini, banyak yang saya dapat tahu dari orang lain (lisan @ pembacaan), tentang bahayanya air pepsi, coca cola, 100plus dan segala macam jenis air yang berkarbonat. Kata mereka, boleh menghakis daging. Siap ada yang cakap, air coca cola tu boleh buat cuci tandas. Hmm.... hebat tul air berkarbonat!!

Berlegar-legar satu persoalan di kepala otak saya, apa yang akan ter
jadi kepada daging manusia kalau minum air berkarbonat? (lantaran saya begitu menggemari 100plus)... Lalu satu kajian saintifik dibuat bersama salah seorang rakan kongsi @ rakan seperjuangan, mengenai kesan pepsi twist, 100plus dan air kosong ke atas daging... Bukan daging manusia tapi daging lembu.Huhu...


Hipotesis Awal : Air berkarbonat akan menghakis daging.

Pembolehubah;
dimanipulasikan : Jenis cecair
bergerak balas : Sifat fizikal daging
dimalarkan : Kuantiti daging & isipadu cecair


Ini dia daging di awal eksperimen...



Lepas 5 jam, inilah hasil pemerhatian merangkap keputusan eksperimen...


Kesimpulan akhir:
Tengok dalam bekas B dan C. Airnya berubah menjadi keruh. Kerana apa? Kerana airnya sudah bercampur dengan cebisan daging yang terhakis. Tengok dalam bekas A pula. Memang airnya merah kerana darah tapi jernih je. Daging pula, makin cantik!!

Memang betullah air berkarbonat menghakis daging. Daripada kajian ini, isipadu air yang digunakan hanya sedikit. Boleh dikatakan seteguk sahaja. Bayangkan kalau kita minum air berkarbonat tu sebotol sehari, apa yang akan terjadi pada kita. Ish..ish..ish... Lepas ni jangan lar minum air berkarbonat. Lagipun, pepsi dengan coca-cola kan kena boikot.. tak gitu?



p/s: Kalau orang yang demam campak, doktor akan menggalakkan supaya minum dua botol besar air 100plus. Apa kandungan dalam air tu yang dapat menyembuhkan demam campak? Hmm, kena kaji lagi ni pasal 100plus. (macam tak puas hati je. Hehe....)

No comments:

Nak cari apa?

yang selalu duk click

::wanita::

DUHAI PUTERIKU.........
Keremajaanmu menyegarkan pandangan,
melimpahkan nyaman pada malam..
Cahaya keriangan di wajahmu adalah kilauan senjata yang menawan....
Madu yang menitiskan sarinya meresapkan manisnya dari bibir langsung ke hati adalah suara-suara lembut sang gadis...
Tertib dan sopanmu bagai hembusan angin yang menyamankan....

PUTERIKU.....
Dengan keremajaanmu...
kau bisa menakluk dunia dalam lalai dan leka
Tanpa kesedaran ....

DUHAI PUTERIKU....
Balikkanlah cermin di hadapanmu barang seketika ...
palingkanlah wajahmu barang sejenak...
Berkatalah dalam diri...
Kau bukan dilahirkan sebgai penggoda yang melekakan dunia...
Kesegaran dan kejelitaanmu adalah fana belaka..
Balutan gemerlap permata intan hanyalah hiasan...
Dongak dan lihatlah kerdipan bintang-bintang nun di langit...
Sedarlah...hidupmu ini hanya cebisan dari erti kehidupan...
Selamilah dasar hatimu dan bisiklah pada diri
Alangkah hinanya roh kita tanpa hiasan apa-apa...

PUTERIKU...
Berfikirlah untuk menjadi insan yang berguna agar seisi dunia merasakan rahmat kehadiranmu...
WAHAI PUTERI MUSLIMAH SEJATI ...
Salutilah tubuhmu dengan iman...
kerana ia sangat manis pada pandangan jua perhiasan...
Usah merasa resah lalu menyolek diri ...
inginkan wajah yang lebih indah...
Bersyukur dan berbahagialah dengan apa yang telah ditakdirkan oleh Allah SWT...

DUHAI MUSLIMAH TERPUJI...
Renung dan resaplah kekaguman serta kekuatan keyakinan bahawa hayatmu setiap detik di bawah naungan Allah SWT...
Kecintaan Ilahi melimpah dan melaut di segenap penjuru alam walaupun pada yang alpa erti kehidupan...

GADISKU...
Bersihkanlah hatimu...
kemanisan iman sukar dikecapi tanpa janji Tuhan...
Jannah itu bukan mimpi tapi realiti...
Dunia hanyalah persinggahan...
akhirat itu kekal abadi....

Loading...

::Keindahan BersamaMu:: KBM

ssq