::bercinta sampai syurga::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Ops...minus 1 year =)

::our little sweetheart::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, February 15, 2011

::Perutusan Raja Sehari::



Wahai tuhanku Ya Allah…! Engkau yang menciptakan diriku dan Engkau juga menciptakan dirinya. Sudah tentu Engkau juga yang mengetahui apa yang terbaik untuk diriku dan dirinya. Aku berpegang dengan segala ketentuan yang telah engkau tetapkan keatas ku. Sekiranya dia diciptakan untuk ku,maka satukanlah hatinya dengan hatiku… ku harap dialah yang terbaik buatku….

Namun ya Allah,, tidaklah aku sanggup menggadaikan segala impian dan cita-citaku dikeranakan cintaku padanya.. Berikanlah aku kekuatan untuk selalu yakin dengan janji-Mu ya Allah.. bahwa Engkau akan mempertemukan aku dan dia disuatu masa yang pada ilmu-Mu masa yang paling sesuai untuk aku dan dia mendirikan rumah tangga.

Engkau peliharalah hatiku dan hatinya.. jangan biarkan kami leka dengan perasaan-perasaan nafsu yang dihembuskan oleh iblis dan sekutunya. Elakkanlah kami dari mempergunakan agama sebagai medan untuk kami menghalalkan perhubungan yang engkau larang. Satukanlah kami diatas “CINTA YANG SUCI “.

Isi Hati Sang Ikhwah

Wahai zaujahku, Aku mengerti di mana kamu, kamu sedang letih berjuang, Kamu sedang lelah berdakwah, Malah kau juga aku yakin sedang memelihara dirimu dari menjadi bahan fitnah.  Telah aku simpankan sebahagian hati ini padamu, Kerna itu, aku tidak pernah memandang wanita lain, pandanganku ku tundukkan, bual bicara mesra dengan wanita...ku elakkan, kerna semua itu hanya layak untukmu.Yang ada di sisiku Ayat-Ayat Cinta Allah iaitu Al-quran. Yang ada di sisiku kitab-kitab ilmu yang menjadi pencerahan dalam kehidupan kita nanti. Zaujahku, Persiapkan dirimu dengan ketabahan hati, Kerna jalan yang akan kita lalui ini sangat berat, Maka tabahkanlah hatimu untuk menjadi sayap kiriku, Isilah mana-mana kekurangan dalam diriku, dan engkau jualah yang aku harapkan menjadi pembakar semangatku tika mana aku lemah. Zaujahku, aku belum pernah memandang fizikalmu, Kerana nikmat memandangmu hanya aku inginkan setelah kita diijab kabulkan, dan pandanganku terhadapmu bukanlah pandangan nafsu, Sebaliknya dengan pandangan dakwah, Kerna kau adalah sayap kiri perjuanganku dan pencetak generasi mujahidin.Kerana itu, Kita seharusnya bersedia zaujahku,Perkahwinan kita adalah marhalah dakwah.

Dari Sang Akhwat Wahai zaujku,

Aku mengerti kita saling menungguku, aku mengerti kita saling merindu. Namun segalanya kau tundukkan kerna kau tidak mengenal siapa aku. Aku tau kau sedang berjuang, Kau sedang lelah berdakwah,Ke sana sini dengan pelbagai program dakwah, Sehingga kadang kala kau merasa lemah. Namun sabarlah, Aku sedang menunggumu, Aku juga sedang letih seperti kamu, Kerana setianya padaku, Aku menolak untuk terlibat dengan mana-mana aktiviti yang mengundang maksiat hati, Aku menolak bicara dan pelawaan mana-mana yang bukan mahramku, Kerana perasaanku telah aku simpankan untukmu. Persiapkanlah dirimu dengan ilmu,Kerna, aku mendambakan seorang zauj yang mampu mendidikku dan anak-anak kita nanti, Bukan paras rupa semata-mata. Didiklah aku agar sentiasa tegar dalam mujahadahmu.

"Ya Allah, kami saling merindui, namun kami tidak mengenali antara satu sama lain,oleh kerana Kau telah menutup pandangan kami dengan hijab yang sangat tebal. Namun, kami yakin Engkau menghijab kami agar kami sentiasa melengkapkan diri dengan segala bekal yang diperlukan. Kami memohon agar hijab di antara kami segera terbuka bila mana kami benar-benar bersedia. Pernikahan kami adalah marhalah dakwah dan kasih sayang antara kami hanyalah satu.. Menuju redhaMu"




 Buat kawan-kawan di Sekolah Rendah Alor Lintah, Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Nurul Ittifaq, Kolej Mara Kulim (Matrikulasi), Universiti Sains Malaysia. Dijemput datang... bgtau dulu =)


1 comment:

Anonymous said...

Salam bahagia menempuhi mahligai impian..
Moga hidup dalam keberkatan selalu..

amin... =)

Nak cari apa?

yang selalu duk click

::wanita::

DUHAI PUTERIKU.........
Keremajaanmu menyegarkan pandangan,
melimpahkan nyaman pada malam..
Cahaya keriangan di wajahmu adalah kilauan senjata yang menawan....
Madu yang menitiskan sarinya meresapkan manisnya dari bibir langsung ke hati adalah suara-suara lembut sang gadis...
Tertib dan sopanmu bagai hembusan angin yang menyamankan....

PUTERIKU.....
Dengan keremajaanmu...
kau bisa menakluk dunia dalam lalai dan leka
Tanpa kesedaran ....

DUHAI PUTERIKU....
Balikkanlah cermin di hadapanmu barang seketika ...
palingkanlah wajahmu barang sejenak...
Berkatalah dalam diri...
Kau bukan dilahirkan sebgai penggoda yang melekakan dunia...
Kesegaran dan kejelitaanmu adalah fana belaka..
Balutan gemerlap permata intan hanyalah hiasan...
Dongak dan lihatlah kerdipan bintang-bintang nun di langit...
Sedarlah...hidupmu ini hanya cebisan dari erti kehidupan...
Selamilah dasar hatimu dan bisiklah pada diri
Alangkah hinanya roh kita tanpa hiasan apa-apa...

PUTERIKU...
Berfikirlah untuk menjadi insan yang berguna agar seisi dunia merasakan rahmat kehadiranmu...
WAHAI PUTERI MUSLIMAH SEJATI ...
Salutilah tubuhmu dengan iman...
kerana ia sangat manis pada pandangan jua perhiasan...
Usah merasa resah lalu menyolek diri ...
inginkan wajah yang lebih indah...
Bersyukur dan berbahagialah dengan apa yang telah ditakdirkan oleh Allah SWT...

DUHAI MUSLIMAH TERPUJI...
Renung dan resaplah kekaguman serta kekuatan keyakinan bahawa hayatmu setiap detik di bawah naungan Allah SWT...
Kecintaan Ilahi melimpah dan melaut di segenap penjuru alam walaupun pada yang alpa erti kehidupan...

GADISKU...
Bersihkanlah hatimu...
kemanisan iman sukar dikecapi tanpa janji Tuhan...
Jannah itu bukan mimpi tapi realiti...
Dunia hanyalah persinggahan...
akhirat itu kekal abadi....

::Keindahan BersamaMu:: KBM

ssq