::bercinta sampai syurga::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Ops...minus 1 year =)

::our little sweetheart::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, September 5, 2008

APA LANGKAH SELEPAS NI....

(with mak, abah n azilah)


Alhamdulillah, sampai sampai saat dan detik ini aku masih lagi berada di bumi penang ini.. syukur aku panjatkan padaMu atas kurniaan ini...Sampai hujung bulan ni... stiill lagi bersama-sama teman-teman di Penang@USM@Raudhatul Mahabbah@Karisma@Kelas SPAQ@Usrah n adik2 Usrah@teman2 d U-Height n USM



(with adik bongsu n adik perempuan)


Pas tu... cuti berhari raya di kampung...

Pas tu....

Pas tu....

Pas tu....

Ku mohon petunjuk dari ilahi... buat teman-teman,anda boleh memberikan pandangan dan pendapat...

1- Stay keja kat Linear?

Pro...
-Boleh stay kat penang
-Boleh berusrah n bawa usrah
-Dapat duit sara diri sendiri
-teman-teman kat linear berpotensi

Cons...
-Da lama tak bersama ngan family kat kampung
-Pressure keja ada jugak la sikit2
-???

2- Stay kat Kampung@benihkan fikrah disana

Pro...
-Boleh bantu mak, abah n family
-Boleh jaga tok n sepupu2 yang kecik
-Boleh dapat kenyamanan udara kat kampung
-Boleh tolong bagi makan ikan kat kolam kecik buatan abah@taman tautan kasih
-Boleh ajar adik2 n sepupu ngaji n didik diorang
-Boleh ziarah sedara-mara
-Boleh mula belajar buat bussines kecil2 @kek gula hangus n kek sifon n etc....


Cons...
-usrahku macammana? huhu....
-Tak de pendapatan tetap
-Jauh dari sahabat2 n teman2 di Penang


Peluang2 lain...

1- Baitul muslim.... huhuhu, bila n siapa ya? walla hualam...
2- Child Care kat Penang... tapi bulan sept ni... project under kerajaan negeri P.Pinang. Walla huaalm...
3- Keja sambilan kat terengganu... keja apa tatau lagi, tapi mak kata ada...
4- Ambik KPLI? Alamak... tak reti jadi cikgu... boleh ke?
5- Goyang kaki... ish2, tak boleh... tak boleh...not me
6- Belajar buat bussiness... say no to MLM, ok gak...


Mohon petunjuk dariNya... harap teman-teman n sahabat2 lain dapat membantu...




No comments:

Nak cari apa?

yang selalu duk click

::wanita::

DUHAI PUTERIKU.........
Keremajaanmu menyegarkan pandangan,
melimpahkan nyaman pada malam..
Cahaya keriangan di wajahmu adalah kilauan senjata yang menawan....
Madu yang menitiskan sarinya meresapkan manisnya dari bibir langsung ke hati adalah suara-suara lembut sang gadis...
Tertib dan sopanmu bagai hembusan angin yang menyamankan....

PUTERIKU.....
Dengan keremajaanmu...
kau bisa menakluk dunia dalam lalai dan leka
Tanpa kesedaran ....

DUHAI PUTERIKU....
Balikkanlah cermin di hadapanmu barang seketika ...
palingkanlah wajahmu barang sejenak...
Berkatalah dalam diri...
Kau bukan dilahirkan sebgai penggoda yang melekakan dunia...
Kesegaran dan kejelitaanmu adalah fana belaka..
Balutan gemerlap permata intan hanyalah hiasan...
Dongak dan lihatlah kerdipan bintang-bintang nun di langit...
Sedarlah...hidupmu ini hanya cebisan dari erti kehidupan...
Selamilah dasar hatimu dan bisiklah pada diri
Alangkah hinanya roh kita tanpa hiasan apa-apa...

PUTERIKU...
Berfikirlah untuk menjadi insan yang berguna agar seisi dunia merasakan rahmat kehadiranmu...
WAHAI PUTERI MUSLIMAH SEJATI ...
Salutilah tubuhmu dengan iman...
kerana ia sangat manis pada pandangan jua perhiasan...
Usah merasa resah lalu menyolek diri ...
inginkan wajah yang lebih indah...
Bersyukur dan berbahagialah dengan apa yang telah ditakdirkan oleh Allah SWT...

DUHAI MUSLIMAH TERPUJI...
Renung dan resaplah kekaguman serta kekuatan keyakinan bahawa hayatmu setiap detik di bawah naungan Allah SWT...
Kecintaan Ilahi melimpah dan melaut di segenap penjuru alam walaupun pada yang alpa erti kehidupan...

GADISKU...
Bersihkanlah hatimu...
kemanisan iman sukar dikecapi tanpa janji Tuhan...
Jannah itu bukan mimpi tapi realiti...
Dunia hanyalah persinggahan...
akhirat itu kekal abadi....

Loading...

::Keindahan BersamaMu:: KBM

ssq