::bercinta sampai syurga::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Ops...minus 1 year =)

::our little sweetheart::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, October 21, 2009

::Kisah 1::


Apa yg sy nak story n kongsikan ni bukanlah cerita cinta biase..tp luar biasa..tak dpt nk agak ape yg sy nak ceritakan..sama sekali bukan cerita cinta sy…nak tau? Klu nak tau bacelah dan renungkan dalam2..cerita dia mcm ni..



adlah satu hari tu sy dan kwn2 pergilah shoping utk raye..bila dah masuk waktu zuhur tu pergi lah surau..punyalah ramainyer org time cuti tu..jd lepas jer sy siap solah sy pun tunggu kat luar.Tngah duk menunggu tu dtglah sepasang suami isteri dgn seorang baby dlm kete sorong.si isteri duduk sebelah sy..sy terpana sbentar melihatkn kemesraan mereka..si suami seorang buta,orgnyer agak gempal, berkulit sawo matang dan berambut kerinting..baby depa lak alahai comel sngat2..mcm anak jepun..tiba2 trdengar suara si isteri berbicara lembut “abg pergilah smbahyang dulu..biar ayang jaga kimi dulu..kite bergilirlah yer…” mmmh…suaminya mengangguk..sayang lepas smbahyang kite makan..abg laparlah..kate suaminyer pula.. si isteri pun berbisik manje “abg cepatlah masuk smbahyang dulu..ayang tunggu” aduhai syahdunyer sy mndengarnyer.. bertuahnyer abg buta tu..klu lah dia dpt melihat yg menjadi surinya wanita yg cantik..berwajah lembut, kulit yg bersih ade sinar iman diwajahnyer..



sejuk mate sy ni memndang.walaupun si isteri tu sumbing sedikit dan tempang..tp bagi sy dia sgt sempurna.begitu juga anak depa sempurna sifat..bijak dan comel..sy memberanikan diri menegurnye dan akhirnye kami berborak.si baby comel tu name dia Hakimi..kakak tu tukang masak di restoran..suaminya berniaga kecil2lan..tatkala itu sy terpikir atas dasar ape mereka bercinta? Atas dasar fizikal? Mane mungkin..si abg buta bukan dpt melihat kecantikan isterinya hanya dpt merasai ketulusan si isteri saje.. dan abg tu pun biasa2 sahaja dan serba kekurangan fizikalnye..tp atas dasar ape mereka saling jatuh cinta dan tertarik?



Zaman sekarang.. klu tak cun tak kacak..susah sket.. ade yg tu poket mesti penuh klu tak no more love lah weh…susah nk ckplah..renung2kanlah kan.. berbalik pada cerita td..mungkin ini lah cinta kerana Allah.. cinta tulus suci..alahai indahnya cinta mereka ini..tanpa kata, tanpe sandaran fizikal cinta tetap cinta..hati tetap menyatu..mcm kite2 yg normal ni.. mata bertemu mata lalu turun kehati..tp depa hati bertemu hati..mata depalah tu hati “mata hati” syg jer kakak tu kat si suami dia yg buta ni..dipimpin tangan suaminya..dibisikkan kate2 syg dan lemah lembut tingkah lakunyer..rasenye zaman sekarang susah nak jumpe wanita dan lelaki mcm ni kan..byk benda yg kt boleh belajar dan fikirkan kan?



Kepada sahabat2 yg sedang dalam proses..kpd pasangan2 suami isteri semoga hubungan yg terbina berkekalan hingga keSyurga..sesungguhnya manusia akan bercinta lagi di syurga..tempat pertama yg melahirkan rase cinta dan ketika itulah fitrah akan menjadi anugerah yh tak terhingga..dan bila dua hati yg suci, ikhlas, penuh taqwa dan tawaduk bertaut menjadi satu..hanya merekalah yg sbenar2nye memiliki cinta puncak kenikmatan dan kebahagian syurga dunia sejati..

No comments:

Nak cari apa?

yang selalu duk click

::wanita::

DUHAI PUTERIKU.........
Keremajaanmu menyegarkan pandangan,
melimpahkan nyaman pada malam..
Cahaya keriangan di wajahmu adalah kilauan senjata yang menawan....
Madu yang menitiskan sarinya meresapkan manisnya dari bibir langsung ke hati adalah suara-suara lembut sang gadis...
Tertib dan sopanmu bagai hembusan angin yang menyamankan....

PUTERIKU.....
Dengan keremajaanmu...
kau bisa menakluk dunia dalam lalai dan leka
Tanpa kesedaran ....

DUHAI PUTERIKU....
Balikkanlah cermin di hadapanmu barang seketika ...
palingkanlah wajahmu barang sejenak...
Berkatalah dalam diri...
Kau bukan dilahirkan sebgai penggoda yang melekakan dunia...
Kesegaran dan kejelitaanmu adalah fana belaka..
Balutan gemerlap permata intan hanyalah hiasan...
Dongak dan lihatlah kerdipan bintang-bintang nun di langit...
Sedarlah...hidupmu ini hanya cebisan dari erti kehidupan...
Selamilah dasar hatimu dan bisiklah pada diri
Alangkah hinanya roh kita tanpa hiasan apa-apa...

PUTERIKU...
Berfikirlah untuk menjadi insan yang berguna agar seisi dunia merasakan rahmat kehadiranmu...
WAHAI PUTERI MUSLIMAH SEJATI ...
Salutilah tubuhmu dengan iman...
kerana ia sangat manis pada pandangan jua perhiasan...
Usah merasa resah lalu menyolek diri ...
inginkan wajah yang lebih indah...
Bersyukur dan berbahagialah dengan apa yang telah ditakdirkan oleh Allah SWT...

DUHAI MUSLIMAH TERPUJI...
Renung dan resaplah kekaguman serta kekuatan keyakinan bahawa hayatmu setiap detik di bawah naungan Allah SWT...
Kecintaan Ilahi melimpah dan melaut di segenap penjuru alam walaupun pada yang alpa erti kehidupan...

GADISKU...
Bersihkanlah hatimu...
kemanisan iman sukar dikecapi tanpa janji Tuhan...
Jannah itu bukan mimpi tapi realiti...
Dunia hanyalah persinggahan...
akhirat itu kekal abadi....

Loading...

::Keindahan BersamaMu:: KBM

ssq