::bercinta sampai syurga::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Ops...minus 1 year =)

::our little sweetheart::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, March 6, 2010

::Dengan ASMAMu kami merintih::


ASMAUL HUSNA ATAS NAMAMU AKU MERINTIH
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,sesungguhnya kasih sayangMu terlalu banyak terhadap kami.Tidak mampu kami hitung pemberianMu yang  tidak  bertepi dan tidak pernah terhenti ini.Kami mengucapkan syukur setinggi-tingginya di atas segala pemberianMu Ya Wahhab yang Maha Memberi. Ya Allah Ya Affaw, Ya Ghaffur, Ya Tauwab. Engkau yang Maha Pemaaf, Pengampun dan Penerima Taubat. Kami seringkali melakukan kesalahan, kemungkaran kerana kejahilan dan keingkaran kami. Kami sering tertipu dengan helah syaitan yang sering menipu kami dan seringkali juga kami mengikut hawa nafsu. Maafkan, ampunkan dan terimalah taubat kami Ya afuww, Ya Ghaffur, Ya Tauwab, sesungguhnya Engkau mengampunkan dosa-dosa hambaMu walau sebanyak buih di lautan. Ya Khalik, tuhan yang menciptakan kami. Sesungguhnya kami berkumpul disini adalah semata-mata untuk mengabdikan diri kepadaMu. Ya Allah, kami sedar yang sesungguhnya kami dahulunya tiada dan Engkaulah yang menciptakan kami dengan penuh kesempurnaan dan mengajar kami sesuatu yang tidak kami ketahui. Engkau Ya Razzak memberikan kami segala punca rezeki yang kami sendiri tidak mampu mengadakannya untuk kami gunakan didunia ini sebagai pengabdian kepadaMu dan menjalankan amanah khalifah di muka bumi ini.
Ya Allah, kami adalah hambaMu yang diwujudkan atas muka bumi ini hanyalah untuk taat dan patuh kepadaMu, seperti mana taat dan patuhnya matahari kepadaMu, bulan dan bintang yang tidak pernah kenal erti ingkar dan mungkar. Namun kami Ya Allah, seringkali lalai dan mengikut hawa nafsu. Kami lalai dalam melaksanakan ketaatan kepadaMu. Walaupun engkau telah berikan semua kesempurnaan di dalam penciptaan kami ini Ya Allah. Ya Allah kami sedar yang kami wajib taat kepada perintahMu, terlalu banyak dosa dan kemungkaran yang telah kami lakukan sehingga hari ini. Namun Ya Allah, sesungguhnya Engkau Ya Ghafur Ya Rahman Ya Rahim, Yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani. Oleh itu, ampunkanlah dosa-dosa kami, keterlanjuran kami dan kejahilan kami.
Ya Allah, Ya Mumit, sesungguhnya Engkau Maha Mematikan hambaMu. Engkau berhak mematikan kami sekelip mata pada bila-bila masa. Kami sudah tentu tidak boleh menghalangMu Ya allah. Kami sedar dan kami yakin kematian itu amat benar dan dekat. Kami sedar engkau Ya Muttaqim yang Maha Menyeksa, seksaan kubur itu benar dan sangat dekat. Engkau Ya Munshi yang Maha Menghitung, kami sedar hari perhitungan dan pertimbangan amal itu benar dan amat dekat. Engkau Ya Adlu yang Maha Adil akan membalas kami sama ada dengan syurga atau nerakaMu dan sudah tentulah syurga dan neraka itu benar sekali, tidak ada sedikitpun keraguan Ya allah.
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, kami sedar kebajikan dan kebaikkan kami terlalu sedikit untuk melayakkan kami ke SyurgaMu. Namun Ya Allah Ya Muntaqqim, Yang Maha Keras SeksaanNya, sesungguhnya kami tidak akan mampu menanggung siksa azab nerakaMu yang tidak terperi. Yang mana azab paling ringan adalah apabila dipakaikan selipar neraka,maka menggelegaklah otak manusia Ya Allah. Ampunilah,ampunilah,ampunilah kami Ya Allah Ya Ghafur, tuhan Yang Maha Pengampun. Ya Rahman Ya Rahim. Berilah kami rahmat dan kasih sayangMu dan izinkanlah kami berjumpa denganMu disyurgaMu Ya Allah kerana itulah saat-saat paling bahagia yang dikurniakan kepada seorang hamba apabila kami dapat dipertemukan dengan Engkau  Ya  Allah, Ya Majid Tuhan yang Maha Mulia, Ya Malik, yang Maha Berkuasa ,Ya Hafiz yang Maha Pelindung, Ya Rahman Ya Rahim, Engkau yang Maha Pengasih,Maha Penyayang ,dan Engkau Ya Ghafur yang Maha Pengampun.
Ya Allah Ya Malik yang Maha Berkuasa lagi Maha Memiliki dan Ya Hakim yang Maha Bijaksana, sesungguhnya segala yang berada di langit dan di bumi adalah milikMu Ya Malik, hatta kami juga adalah milikMu, rakan-rakan kami juga adalah milikMu dan segala apa yang ada pada tubuh badan kami  adalah milikMu semua Ya Allah. Kepandaian yang Engkau anugerahkan ini, udara yang kami sedut, bumi yang teguh tempat kami berpijak, matahari yang sentiasa bersinar memberikan tenaga cahaya An-NurMu, buah-buahan yang lazat, wang ringgit yang Engkau berikan dan kemudahan-kemudahan yang telah Engkau sediakan buat kami sebagai amanah yang seharusnya kami gunakan untuk kami beribadat kepadaMu,menjadi hambaMu yang taat,semuanya milikMu dan hakMu semata-mata.
Namun Ya Allah,kadang-kala kami terlanjur kerana mengikut hawa nafsu,kami tertipu dengan bisikan syaitan berupa jin dan manusia yang banyak membuatkan kami alpa dan lalai,lupa dari mana kami datang,siapa yang menciptakan kami,untuk apa kami diciptakan olehMu Ya Allah dan ke mana kesudahan kehidupan ini.Sesungguhnya Ya Allah,kami sedar kami hanya hambaMuyang tidak punya apa-apa kecuali yang Engkau kurniakan kepada kami untuk kami taat kepada perintahMu dan menjauhi segala laranganMu dan menjalankan amanah kahlifahMu Ya Allah,sesungguhnya kami amat lemah serta sentiasa lalai dan memerlukan bantuan dan bimbinganMu Ya Hadi yang Maha Membimbing dan Memberi Petunjuk, maka bimbinglah kami Ya Allah ,Tuhan yang Maha Pembimbing dan Penolong,tolonglah kami Ya Allah Ya Wahhab Yang Maha Memberi Pertolongan dan Kemudahan, jadikanlah kami ini hambaMu yang taat, anak yang soleh,pelajar yang cemerlang dunia dan akhirat dan manusia yang berguna dan beramanah.
Ya Allah, sesungguhnya kami semua akan kembali menghadapMu satu hari nanti dan sesungguhnya pertemuan denganMu adalah benar, syurga dan neraka itu juga benar, hari qiamat itu benar, kematian dan siksa qubur itu benar. Ya Allah, sesungguhnya kami tidak mampu menanggung azab siksaMu yang amat pedih dan kami juga sedar kami tidak layak menjadi ahli syurgaMu Ya Allah, tetapi kami yakin dengan sifat Maha Pengampun dan Maha PenyayangMu Ya Allah Ya Afuww, Ya Ghafur,Ya Tawwab Ya Rahman Ya Rahim, ampunkanlah dosa dosa kami dan sesungguhnya kami bertaubat kepadaMu dengan sebenar-sebenarnya taubat.Ampunkanlah juga dosa isteri mahupun suami kami, kedua ibubapa kami, anak-anak kami, adik-beradik kami, sanak- saudara kami serta sahabat-sahabat kami dan rahmatilah kami semua. Kami ingin mengucapakan jutaan terima kasih kepada Rasulullah S.A.W yang telah berkoban jiwa dan raganya agar kami dapat menikmati nikmat islam dan iman yang sebenar pada hari ini.
Ya Allah Ya Sami’ Ya Basir, sesungguhnya Engkau Maha Mendengar lagi Maha Melihat, dengarlah Ya Sami’ rintihan, bicara hati kami menandakan keinsafan kami.Hari ini kami benar-benar insaf dan sedar siapa diri kami, Kenapa kami berada di sini dan kemana akhirnya kehidupan ini. Lihatlah kami ini Ya Basir Yang Maha Melihat. Lihatlah keadaan kami ini Ya Allah, sekiranya Engkau Ya Basir tidak melihat kami, tentulah kami termasuk orang-orang rugi. Oleh itu Ya Allah, Engkau kekalkanlah hidayah dan petunjukMu ini di dalam hati kami hingga akhir hayat kami. Engkau berikanlah kekuatan kepada kami untuk kami kembali melaksanakan ketaatan kepadaMu dan menjadi hamba yang sejati serta melaksanakan perintahMu sebagai wanita yang solehah, lelaki yang soleh serta menghormati suami mahupun isteri kami, ibu bapa kami, mengasihi anak-anak kami, saudara mara kami, rakan-rakan kami dan masyarakat kami.

No comments:

Nak cari apa?

yang selalu duk click

::wanita::

DUHAI PUTERIKU.........
Keremajaanmu menyegarkan pandangan,
melimpahkan nyaman pada malam..
Cahaya keriangan di wajahmu adalah kilauan senjata yang menawan....
Madu yang menitiskan sarinya meresapkan manisnya dari bibir langsung ke hati adalah suara-suara lembut sang gadis...
Tertib dan sopanmu bagai hembusan angin yang menyamankan....

PUTERIKU.....
Dengan keremajaanmu...
kau bisa menakluk dunia dalam lalai dan leka
Tanpa kesedaran ....

DUHAI PUTERIKU....
Balikkanlah cermin di hadapanmu barang seketika ...
palingkanlah wajahmu barang sejenak...
Berkatalah dalam diri...
Kau bukan dilahirkan sebgai penggoda yang melekakan dunia...
Kesegaran dan kejelitaanmu adalah fana belaka..
Balutan gemerlap permata intan hanyalah hiasan...
Dongak dan lihatlah kerdipan bintang-bintang nun di langit...
Sedarlah...hidupmu ini hanya cebisan dari erti kehidupan...
Selamilah dasar hatimu dan bisiklah pada diri
Alangkah hinanya roh kita tanpa hiasan apa-apa...

PUTERIKU...
Berfikirlah untuk menjadi insan yang berguna agar seisi dunia merasakan rahmat kehadiranmu...
WAHAI PUTERI MUSLIMAH SEJATI ...
Salutilah tubuhmu dengan iman...
kerana ia sangat manis pada pandangan jua perhiasan...
Usah merasa resah lalu menyolek diri ...
inginkan wajah yang lebih indah...
Bersyukur dan berbahagialah dengan apa yang telah ditakdirkan oleh Allah SWT...

DUHAI MUSLIMAH TERPUJI...
Renung dan resaplah kekaguman serta kekuatan keyakinan bahawa hayatmu setiap detik di bawah naungan Allah SWT...
Kecintaan Ilahi melimpah dan melaut di segenap penjuru alam walaupun pada yang alpa erti kehidupan...

GADISKU...
Bersihkanlah hatimu...
kemanisan iman sukar dikecapi tanpa janji Tuhan...
Jannah itu bukan mimpi tapi realiti...
Dunia hanyalah persinggahan...
akhirat itu kekal abadi....

Loading...

::Keindahan BersamaMu:: KBM

ssq